یزدفردا:همزمان با سراسر کشور زنگ مهر و مقاومت در مدارس شهرستان بهاباد به صدا درآمد و دانش آموزان سال تحصیلی جدید را آغاز نمودند.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بهاباد؛ مراسم آغاز سال تحصیلی جدید با حضور امام جمعه، فرماندار، فرماندهان نظامی و انتظامی، مسئولین شهرستان، خانواده شهدا و ایثارگران و جمعی از پیشکسوتان تعیلم و تربیت بهاباد در مدرسه جدیدالتأسیس پسرانه شاهد برگزار شد.

در این مراسم پس از قرائت قرآن و برافراشته شدن پرچم جمهوری اسلامی ایران، "حسن عبداله ئیان" رئیس اداره آموزش و پرورش بهاباد ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تبریک آغاز سال تحصیلی جدید و دهه کرامت بر اهمیت علم آموزی و کسب دانش تاکید نمود و پیام وزیر آموزش و پرورش به مناسبت آغاز سال تحصیلی را قرائت کرد.

در ادامه مراسم، امام جمعه بهاباد در سخنانی همزمانی بهار علم و دانش، هفته دفاع مقدس و دهه کرامت را به فال نیك گرفت و اظهار داشت: امیدواریم الطاف خداوند در این سال بیشتر از گذشته شامل حال ما شود.

حجت الاسلام سیف الله دهقانی در ادامه به بیان روایاتی از پیامبر اكرم(ص) در باب علم و دانش پرداخت و بیان داشت: به فرموده پیامبر(ص)، دلى كه در آن حكمتى نیست، مانند خانه ویران است، پس بیاموزید و آموزش دهید، بفهمید و نادان نمیرید. براستى كه خداوند، بهانه‏اى را براى نادانى نمى‏پذیرد.

وی در ادامه احادیثی از حضرت امیرالمؤمنین علی (ع) در مورد اهمیت یادگیری علم بیان كرد و گفت: یكی از احادیثی كه مورد تأكید مقام معظم رهبری در سخنان ایشان است، حدیثی از حضرت علی(ع) است كه می فرمایند: "العلمُ سلطان" یعنی علم اقتدار و قدرت است.

دهقانی همچنین ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس به بیان جملاتی در گرامیداشت این هفته و اهمیت زنده نگه داشتن ارزشهای دفاع مقدس پرداخت.

برپایی ایستگاه صلواتی توسط گردان چهارم پیاده امام حسین (ع)، به پرواز درآمدن چندین کبوتر توسط دانش آموزان به یاد شهدای دفاع مقدس و اجرای سرود از دیگر برنامه های این مراسم بود

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا